ungkapkan pada rindu, senyum pada rembulan, menyanyi pada angin dan hadir pada realiti kehidupan

Sunday, January 15, 2012

MUNGKINKAH ESOK?

Hari ini, seperti semalam.

Bagaikan rembulan pun kian kelam, menanti jawapan pada si dia yang tidak lagi sudi.

Hujan semalam, kini sudah berhenti.

Lantunan kasih dan rindu, pada gema benci dan kecewa.

Terdengar sayup-sayup esok tidak lagi menjelma.

Tiada lagi guruh di dada langit.

Tiada lagi airmata awan.

Semuanya damai, syahdu.

Mengalun perlahan bait-bait sajak kekecewaan.

Seperti ketandusan hari, mungkinkan bakal berlaku?

Yang kalut itu benci, yang serabut itu masa,

Yang kecewa itu lelaki, yang menciptakannya adalah tipu daya dunia.

Hari-hari kian berarak pergi.

Mentari pun memancar semula.

Di atas atap-atap cinta yang kian rapuh.

Tumbuhan semalu juga mengucupkan dedaunnya.

Menutup terus akan kecantikan seisi alam.

Pada angin yang bertiup dari selatan.

Terbangkan aku ke utara.

Mungkin disana kan ku temui kembali.

Apa yang aku terhilangkan kini.

Biar rahmat Tuhan mengiringi.

Dalam kebasahan perjalanan.

Semoga kau sedar, apa yang sudah berlaku.

Tidak boleh berpatah balik.

Kau adalah engkau.

Dan aku bukan diriku lagi.

Malam-malam sepi bakal bermula.

Bila langkah ini berakhir.

Terima Kasih Cinta dan Sayang....

Tiada apa lagi yang aku kesalkan.

Bila semua ini berakhir.

Langkah kaki aku juga berakhir.

No comments:

Post a Comment